Rus    Lat
PAR MUMS partneri produkcija ražotāji Autoremonts un serviss
  PiegādeKā apmaksāt?Ziņas Visas akcijas Kalkulators Noderīga informācija Grozs
Tikai šodien!

Tikai par €!

Uzzināt vairāk
Akcija
Logins
Pārole
 
  Reģistrācija
Ieiet
Kopā 0 Euro

Uzzināt vairāk
Grozs




Top.LV

«Chevrolet Captiva» iekaro Latviju 

24.11.2010

«Chevrolet Captiva» iekaro Latviju

Chevrolet Captiva. Īsumā: šajā automobilī apvienotas tās īpašības, kuras vajadzētu automobilim mūsu apstākļos. No ārpuses tas izskatās labāk kā fotogrāfijās, arī pasažieriem vietas pietiek un uz ceļa tas "uzvedas" pietiekami labi...



Arī mūsu rīcībā viena nedēļas nogale ar "Adam Auto" piešķirto jauno "Chevrolet Captiva". Apskatot šo auto no ārpuses, nākas secināt, ka auto fotogrāfijās izskatās sliktāk kā dzīvē... Pareizāk sakot - "Captiva" dzīvē izskatās labi. Auto dizains izstrādāts "no nulles" - to darījuši GM Korejas nodaļas speciālisti. Viņi jau no paša sākuma zināja, ka "Captiva" būs paredzēts tieši Eiropas tirgum un attiecīgi arī domāja.



Auto no ārpuses nav ne kliedzošs, ne arī īsti avangardisks. Tomēr tas ir pietiekami elegants, lai patiktu saviem neizlutinātiem pircējiem. Un ja uz Captiva paskatās citu "korejiešu" kontekstā ..., tas varētu būt viens no labākajiem...



Kāpjam iekšā. Sēdekļi ir ērti, to apakšējā daļa ir pietiekami gara, lai kājas uz tās justos labi un tomēr arī pedāļi labi sasniedzami. Sēdekļu regulēšanas diapazons ir pietiekams - ātri vien var atrast optimālo regulējumu. Protams, vadītāja sēdeklim ir arī augstuma regulēšana.  Varbūt sēdekļiem nedaudz pietrūkst sānu maliņu, kas palīdzētu noturēties strauju manevru laikā, bet kopumā - ērti. Apskatot salonu, jūtams, ka tas salikts rūpīgi, arī salona detaļas izskatās kvalitatīvas.



Pirmais, kas krīt acīs - stūre. Uz tās izvietoti visi nepieciešamās regulēšanas taustiņi - radio kontrole vienā un kruīzkontrole otrā stūres pusē. Skatoties cauri stūrei - ērti saprotams mērinstrumentu panelis. Stūres spieķi, tāpat kā panelis apstrādāti ar alumīnija detaļām - izskatās solīdi. Viss, kas atrodas ap stūri, ir samērā ērti manipulējams, ja neskaita pagrieziena rādītāja ieslēgšanas sviru. Ir īpaši jāpierod pie tā, lai ieslēdzot pagrieziena rādītāju, netīšām neizslēgtu tuvās gaismas... Bet tas tiešām ir pieraduma jautājums.



Centrālā paneļa virspusē - neliels atverams nodalījums sīkumiem, zemāk - liels info panelis, zem tā - vēl viens nodalījums sīkumiem, bet izskatās, ka šeit dārgākās versijās atrastos navigācijas sistēma. Zemāk muzikālais centrs un klimatkontroles vadība. Tiesa, mūzikas centrs, kaut atskaņo arī MP3, tomēr skan samērā viduvēji.



Turpinot par salonu, jāatzīmē, ka tas aprīkots arī ar sānu drošības spilveniem. Paskatoties uz paneli, redzams, ka šis auto aprīkots ar dažādām elektronikas sistēmām - ESP un HDC.

Mūsu rīcībā ir "Captiva" ar 2 litru dīzeli un automātisko transmisiju. Dīzelis ir pietiekami spēcīgs - 150 zirgspēki un 320Nm liels griezes moments. Kaut arī dzinējs nav tik jaudīgs, lai auto trauktos, kā lidmašīna, "Captiva" ieskrienas pietiekami strauji un pārliecinoši - bez īpašiem trokšņiem un mazspējas pazīmēm. Uz ceļa tas ir nedaudz "mīksts" - šūpojas, bet tas savukārt noder braucot pa sliktākiem ceļiem. Izskatās, ka "Chevrolet" ir meklējuši zelta vidusceļu starp bezceļnieku un ielas automobili - tas, šķiet, ir izdevies. Protams, pārbaudīt auto maksimālo ātrumu (180km/h) mūsu valstī nav tik vienkārši, bet jāsaka, ka braucot ar "vidējo" Latvijas šoseju ātrumu, auto, kaut arī tam ir rāmis, ir pietiekami komfortabls.

"Chevrolet Captiva" esot pirmais korejiešu Chevrolet auto Eiropas tirgum, kam uzstādīta ESP sistēma. Braucot ar ieslēgtu ESP, viss notiek normāli - izslīdēšanas gadījumā tiek piebremzēts izslīdējušais ritenis, bet jāatzīst, ka sistēma ne vienmēr paspēj izdomāt, ka tas nepieciešams, tomēr varētu teikt - ESP netraucē vadīt auto, pat ja paspēj nostrādāt...



Vēl mūsu auto aprīkots ar HDC sistēmu - tā palīdz nobraukt no stāviem kalniem - piebremzējot auto un neļaujot tam ripot ātrāk par drošu ātrumu 7km/h, pie tam neļaujot riteņiem izslīdēt. Mums bija iespēja to pārbaudīt Siguldas pusē - darbojas labi.



"Captiva" iespējama gan ar priekšpiedziņu, gan automātisko pilnpiedziņu. Mūsu gadījumā auto bija ar pilnpiedziņu. Kaut arī testa laikā pilnpiedziņa vienmēr ieslēdzās tieši tad, kad nepieciešams, tomēr gribējās, lai to varētu izdarīt "piespiedu kārtā" - tas Captiva nav iespējams.



Testa noslēgums pienāca ātrāk kā paredzēts... Sekoja pamatīgs pārsteigums degvielas uzpildes stacijā - kaut arī auto bija gandrīz jauns (~1000km), degvielas bākas vāciņa atvēršana beidzās neveiksmīgi. Izrādījās, ka vāciņa fiksācija salūzusi un to atvērt bez papildus spēka pielikšanas nebija iespējams. (Jādomā, ka šis defekts ir tikai izņēmums).

Aprēķinājām, cik tālu atrodamies no "auto mājām" - nolēmām riskēt un braukt bez uzpildes. Un te secinājums - sasniegt auto vidējo patēriņu, kas uzrādīts prospektos, ir iespējams - mums izdevās apmēram 8 litri uz 100 kilometriem.

//iAuto.lv

Kontaktinformācija

Tālr. : 6735 4643

Mob. tālr.: 2949 0730

E-mail: info@turbo.lv

Meklēt
Ziņas

12.06.2014

>>>

23.11.2010

>>>

24.11.2010

Jaunums - K&N gaisa filtri >>>

24.11.2010

«Chevrolet Captiva» iekaro Latviju >>>

24.11.2010

«Audi A6 Allroad Quattro» - ne tikai asfaltam >>>

Uz augšu